Zorgdomotica voor kwalitatieve "zorg op afstand"

Laten we eens als voorbeeld de uitzendingen van NOS Nieuwsuur nemen over de slechte kwaliteit van "zorg op afstand"? U bent niet de enige die ongerust is over het beeld dat in deze uitzendingen is geschept over het gebruik van zorgdomotica. Onze ervaring met zorginstellingen en haar medewerkers is niet helemaal in lijn met het beeld dat NOS Nieuwsuur heeft neergezet in de uitzendingen van eind 2017.

Een ander onderwerp is het werken met verouderde communicatie-oplossingen. Ik zie veel organisaties die nog niet de voordelen van het gebruik van een smartphone hebben ontdekt. Denk aan het werken met één device conform NEN2575, dus geen extra pieper meer voor de zorgmedewerker. En minder nodeloze berichten door slimme apps zorgen voor minder werkdruk en alarmmoeheid. Maar heeft de smartphone ook nadelen?

Zorgtechnologie is volgens ons altijd een middel en nooit een doel. Technologie dient als hulpmiddel voor zorgmedewerkers om nog beter hun werk uit te kunnen voeren, niet ter vervanging van hen. Door toepassing van de laatste generatie toezichthoudende domotica wordt een goede balans gezocht tussen veiligheid, toezicht, eigen regie en kwaliteit van leven van uw cliënten.

Mag ik mij even voorstellen? Mijn naam is Mark de Jager. Ik ben klantadviseur Zorg bij Hertek Care, onderdeel van de Hertek groep, waar we al ruim 20 jaar ervaring hebben met zorgdomotica- en communicatie-oplossingen. Graag wissel ik met u van gedachten over een aantal onderwerpen.

Ik vertel u graag hoe u het welzijn voor uw cliënten en medewerkers met zorgdomotica kunt verbeteren. Meer weten?

Neem dan met mij contact op via mark.de.jager@hertek.nl of +31 (0)6 29521202.+31 (0)495 58 41 11