Land van Horne werkt nóg slimmer met de Spectralink smartphone

Weert

Land van Horne werkt nóg slimmer met de Spectralink smartphone

Land van Horne is partner van Hertek sinds het allereerste uur. Gedurende de lange samenwerking heeft Hertek zich altijd onderscheiden door de optimale serviceverlening en intensieve begeleiding bij het implementeren van nieuwe oplossingen.

“Het is zo fijn dat Hertek snapt hoe belangrijk het implementatieplan is voor de uitrol, dit is zo belangrijk voor zorgmedewerkers. Van begin tot zelfs ná het einde van het project; iedereen was betrokken en gemotiveerd. Dat doen ze echt goed! ”

Cindy, Teamleider geriatrische revalidatie bij Land van Horne.

In de loop der jaren heeft de zorgdomotica- en communicatietechnologie zich enorm ontwikkeld. Gebruikmaken van de juiste innovaties helpt zorgmedewerkers van Land van Horne om hun werk nog slimmer aan te pakken. Zo ook het gebruik van de juiste smartphones.

In geval van nood kan de medewerker direct en snel met de rode alarmknop op de Spectralink Versity alarm slaan

“Nieuwe technologie daagt ons uit om onze werkprocessen te verbeteren en wij hebben een team dat daarvoor openstaat. ”

Cindy, Teamleider geriatrische revalidatie bij Land van Horne.

All-in-one smartphone

Land van Horne maakt gebruik van een volledig dekkend WiFi netwerk voor spraak en data en stond voor de uitdaging een device te vinden die voldeed aan alle wensen en eisen. Het device moest bijvoorbeeld naadloos integreren met de reeds gekozen WiFi- en telecominfrastructuur en medewerkers maximaal kunnen ondersteunen bij hun taken. Samen met de productspecialisten van Hertek zijn een aantal toestellen geselecteerd die passen bij een professionele zorgomgeving.

Productmanager Sjoerd Custers van Hertek: “De smartphonemarkt verandert continu, modellen volgen elkaar razendsnel op. Het is niet vanzelfsprekend dat iedere smartphone voldoet aan de eisen van onze klanten en overweg kan met de aanwezige WiFi- en telecominfrastructuren. We stellen dus zeer specifieke eisen aan zo’n toestel maar technische specificaties zeggen niet altijd alles. Het is een kwestie van praktijkervaring opdoen en samen met de klant en partners een proof of concept realiseren.”

Na enkele kennissessies en uitgebreide tests op locatie met verschillende toestellen heeft Land van Horne gekozen voor de Spectralink Versity. Dit toestel kwam als beste uit de test en voldoet aan alle kwaliteitseisen die Land van Horne stelt. Zo moet het toestel robuust en watervast zijn, beschikken over een fysieke alarmknop en continu hoge spraakkwaliteit leveren over WiFi, ook bij het lopen door het gebouw tijdens een gesprek. Tevens beschikt dit toestel over de mogelijkheid om met de standaard bel app (de zogenaamde native dialer) te kunnen bellen over WiFi, zonder apps van derden te gebruiken dat niet altijd als prettig wordt ervaren.

De Spectralink Versity is nu enkele maanden in gebruik. Tijd om te evalueren. Volgens Cindy, teamleider geriatrische revalidatie, vereiste de nieuwe werkwijze een hoge flexibiliteit van zorgmedewerkers. Vooral sommige zorgmedewerkers waren in het begin wat onzeker. De goede begeleiding vanuit Hertek, ook in de avonduren, heeft ervoor gezorgd dat nu iedereen vertrouwt én profiteert van de voordelen die de Spectralink Versity te bieden heeft.

“Soms moet je stilstaan en omdenken; waarmee help ik de cliënt nu echt! ”

Marieke, Zorgmedewerker geriatrische revalidatie bij Land van Horne.

De Spectralink Versity en Sonevo Care app: een goed team!

Een groot voordeel is dat door de veelzijdigheid van de Spectralink Versity de andere communicatietoestellen, zoals pagers en DECT (alarmering), overbodig zijn. Alle communicatie loopt nu via één toestel. Door het gebruik van diverse gebruikersprofielen in de Sonevo Care app logt de zorgmedewerker op de Spectralink Versity in met persoonlijke inloggegevens. Hierdoor komt alleen de functionaliteit beschikbaar die hoort bij de rol van de medewerker. Met de Sonevo Care app heeft de zorgmedewerker op afstand inzicht in de actuele status en oproepen van de cliënten. Relevante informatie zoals de cliëntstatus (in bed, uit bed, in kamer, uit kamer) is beschikbaar en wordt apart getoond van de alarmmeldingen en zorgoproepen. Deze laatste generatie zorgalarmering zorgt ervoor dat de medewerker niet overspoelt wordt met nodeloze meldingen waardoor alarmmoeheid kan ontstaan en maakt dat alarmen en oproepen snel op urgentie inschat kunnen worden.
In geval van nood kan de medewerker direct en snel met de rode alarmknop op de Spectralink Versity alarm slaan. Een collega ontvangt vervolgens de noodoproep met locatie-informatie en kan gepaste actie ondernemen.

De Spectralink Versity en Sonevo Care app zijn onderdeel van het Sonevo platform. Dit open platform is volledig in eigen beheer ontwikkeld en is zowel on premise als vanuit de cloud als pay per use platform beschikbaar.

De Sonevo Care App geeft de zorgmedewerker op afstand inzicht in de actuele status en oproepen van de cliënten

Zijn alle smartphones slim genoeg?

Veel zorgorganisaties zetten smartphones in om een hogere productiviteit en lagere kosten te realiseren. Het gebruik van het verkeerde apparaat heeft echter precies het tegenovergestelde effect. Zijn consumenten-smartphones de juiste keuze voor zorgmedewerkers? De whitepaper 'Smartphones in de zorg' geeft antwoord op deze vraag.

Whitepaper 'Smartphones in de zorg'

Zorgorganisaties zetten smartphones in om een hogere productiviteit en lagere kosten te realiseren. Het gebruik van het verkeerde apparaat heeft echter precies het tegenovergestelde effect. Deze whitepaper legt u uit waarom.

Vraag de whitepaper 'Smartphones in de zorg' aan

De visie van Land van Horne: Jezelf zijn

Niemand wil inleveren, afhankelijk zijn. Niet wanneer ons iets overkomt, maar ook niet als we ouder worden: we blijven het liefst alles zelf doen. Soms moeten we dingen (tijdelijk) uit handen geven. Dan is het goed dat er professionele zorg is waar het om mensen draait. Stichting Land van Horne vindt het belangrijk dat cliënten zichzelf kunnen zijn, ook wanneer ze (tijdelijk) door een beperking, een ziekte of ongeluk de hulp van anderen nodig hebben.
De zorgmedewerkers, behandelaren, teamleiders en directeuren van Land van Horne staan elke dag opnieuw met aandacht voor hun cliënten klaar. Dat doen ze al sinds 1981 en ze hebben inmiddels veel ervaring en ook deskundigheid onder één dak. Lees meer.

false